Wil je meer bezoekers naar je beursstand krijgen? Van in het oog springend design tot technologie en giveaways, probeer dan deze manieren om meer bezoekers naar je stand te trekken.

1.      Spring eruit!

Het aantrekken van meer bezoekers op je stand begint met het maken van visuele impact. Het creëren van een stand met een opvallend en in het oog springend ontwerp dat van overal in de beurshal zichtbaar is, zorgt ervoor dat je je onderscheidt en een grote indruk maakt, waardoor bezoekers je stand willen bezoeken om meer te weten te komen over je bedrijf. Enkele tips die je kunt gebruiken om meer op te vallen zijn:

  • Gebruik mooie, opvallende (design) meubels voor een spectaculaire inrichting
  • Wees niet bang om gedurfde branding of graphics te gebruiken die direct de aandacht te trekken
  • Presenteer je producten en diensten overzichtelijk
  • Zorg ervoor dat je merknaam goed zichtbaar en gemakkelijk leesbaar is
  • Gebruik verlichting om de juiste sfeer te creëren
  • Kies een mooie beurswand voor je stand die past bij je bedrijf en diensten
  • Maak een uitnodigende en gastvrije indeling van je stand
  • Wees duidelijk en beknopt met je USP’s en slogans

2.      Demo’s en actie

Trek meer bezoekers naar je stand met een spannende demonstratie, evenement, spel, activiteit, presentatie, gastspreker, Q&A sessie, seminar, workshop, exclusieve productlancering of productvoorbeeldsessie. Deze demo’s en evenementen helpen je om de interesse van voorbijgangers te wekken, om in contact te komen met bezoekers en om een gesprek te starten met de deelnemers. Ze brengen mensen naar je beursstand voor een doel en zorgen voor een drukke en levendige sfeer.

3.      Gebruik technologie

Technologie zal je stand boeiender maken en zal daarmee meer bezoekers naar je stand trekken. Het is een effectieve manier om de aandacht van voorbijgangers te trekken en te behouden. Een aantal dingen waar je aan kunt denken zijn:

  • VR
  • Video
  • AR
  • Games
  • Interactieve schermen
  • Tablets

4.      Giveaway time!

Met een giveaway zul je snel de aandacht trekken en interactie creëren. De sleutel hier is om ervoor te zorgen dat de prijs of het weggeven iets is wat je publiek echt wil, en niet de zoveelste pen of beker die bezoekers van elke andere exposant ontvangen en die je niet van de volgende exposant onderscheidt. Wees creatief en bedenk iets wat bij je publiek en je bedrijf past!